Min första dag på gymnasiet

Nu har det gått ett helt år sedan min första dag på gymnasiet. Jag var så himla förväntansfull och mitt val kändes så bra! Jag såg till och med fram emot att börja skolan och tyckte det skulle vi bli jättekul. Det hela slutade med att jag kom hem och till och med grät av förtvivlan. Allting kändes bara så fel. Eller det var väl mestadels att jag undrade va fan det var för jäkla klass jag kommit till. Och tyckte att alla folk på Kristine verkade lite småkonstiga. Haha!
Ännu värre blev det dessutom när Sofia Sens som från början gick i min klass bytte program och skola helt. Och även jag funderade på att byta till natur!!! Jag som ogillar allt som har med kemi och no att göra..
Men som tur var valde jag att stanna och ge det en chans. Och samma vecka åkte vi på läger och allting lättade. Vi bodde i blöta tält, gick runt osminkade i mjukiskläder, gjorde massor med roliga saker tillsammans och lärde verkligen känna varandra.
Så nu idag, ett år senare trivs jag hur bra som helst!
Programmet känns helt rätt, i min klass går en drös med underbara människor jag är så glad att jag fått lära känna och skolan är hur bra och mysig som helst :)
Så till alla er som kommit hem idag efter första dagen på gymnasiet och det känns för jävligt. Ge det en chans!
/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0