äventyr.

Igår när jag skulle gå till bussen för jag skulle på hurtis så gick jag väl som vanligt tänkte inte nå mer på det, hoppades att bussen inte var alltför sen så jag fick stå och vänta länge, men inte heller för tidig för då hade jag fått springa.. När jag kommer fram till busshållsplatsen ser jag någonting och jag hinner tänka: "Nämen det ser ut som en häst, undrar vad den gör här helt själv." Sen kommer jag på mig själv, "herregud det där är ingen häst det är en älg. Vad ska jag ta mig till??" Den var inte långt bort heller, ca 5 meter ungefär, det tar den ju på tre steg haha, och den hade ju redan sett mig, så jag tvärvänder och går tillbaka den väg jag kom ifrån. Hoppas att den inte anfaller mig bakifrån, livrädd går jag där och tänker att jag inte kan vända mig om för att se om den börjar springa eller inte.. Den har attackerat en av mina grannar för inte så länge sen och jag tänkte för mig själv att nu är min tid kommen.. Vad ska jag göra om den börjar springa? Ska jag kuta in i deras hus och smälla igen dörren efter mig? Jo, så gör jag isåfall. Jag ringer pappa samtadigt som jag går raskt hemåt. Hör bussen komma och åker förbi. Nu såg jag inte älgen längre och det gjorde nog inte bussen heller.  Pappa skjutsade mig till gympan sen iallafall och vi åkte då förbi där och kollade, då såg vi att det var ju 2 stycken.. Hehe, en var inne på den där gården jag skulle kuta in till och käka äpplen.. Haha det såg så fult ut för den stog precis vid busshållsplatsen som att han väntade på bussen..

Hurtisen gick bra sen och det var riktigt skoj!
Det var min Måndagskväll och jag tror även min nya fobi..

inte min bild.

/ C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0